10. 5. 2016

MY TIPS TO HAVE A BETTER DAY

Zlých dní máme počas roku niekoľko. Niektorí z Vás majú šťastie a skoro každý deň vstanú s úsmevom na tvári, iní sa musia premáhať, aby vôbec vstali a išli do práce či do školy. U mňa sa často stávalo, že som vstala práve tou zlou nohou z postele a tak som mala pokazený deň hneď zrána. Avšak za posledné mesiace som sa naučila od rána byť pozitívna a ak sa mi to náhodou kvôli nejakým okolnostiam nedarí, pomáha mi týchto pár tipov.

1. Jedlo
Ak som nervózna, väčšinou siaham po jedle. Tak trochu ma upokojí a radosť, ktorú pociťujem, keď sa teším napríklad na raňajky alebo na porciu ovocia, rýchlo vystrieda moju zlú náladu. Často si počas zlých dní doprajem aj zmrzlinu alebo čokoládu bez výčitiek, no najradšej maškrtím lesné ovocie, ananás alebo melón, ktorého sezóna konečne začína.

2. Šport
Zlá nálada mi asi najrýchlejšie zmizne, ak sa na to zlé vôbec nesústredím, a to sa mi najviac darí pri športe. Ísť na prechádzku len tak si prečistiť hlavu so slúchatkami na ušiach alebo si vybiť energiu na boxovacom vreci či v posilňovni je účinným liekom na zlý deň. 
Ja som si to sama overila na hodine tabaty prednedávnom, keď som na tréning išla trochu chorá a v hlave sa mi mihali samé zlé myšlienky, ktoré chvíľu po začatí hodiny vystriedali tie, kde som sa sústredila na pohyb, dýchanie a správne prevedenie cviku.

3. Čas strávený osamote
Keď mám naozaj zlý deň, ľudia v mojom okolí si to hneď všimnú, pretože svoju náladu občas nechtiac prenesiem aj na nich. Vtedy sa zavriem do svojej izby a vychutnávam si svoj voľný čas čítaním knihy, dobrého časopisu, blogov, pozeraním videí alebo seriálov. Niekedy si spravím večer také domáce spa, pri ktorom sa úplne uvoľním a upokojím.

4. Nákupy
Ženské riešenie na všetky problémy! Spraviť si radosť nejakým novým kúskom do svojho šatníka alebo si len tak poprezerať nové veci v obchodoch - všetko spojené s nákupmi nám zaručene zdvihne náladu. Mňa dokonca veľmi baví nakupovať potraviny a vždy sa teším, keď si nakúpim nejaké dobré jedlo, mnoho ovocia alebo kvety.

5. Čas strávený s blízkymi
Počas svojich zlých dní niekedy nechceme byť osamote, ale práve spoločnosť ľudí nám vie odohnať negatívne myšlienky a pozdvihnúť nám náladu. Výlet s mojimi rodičmi, dlhé rozhovory so sestrou alebo večera s mojím priateľom. Pri týchto a rôznych iných udalostiach, ktoré strávim so svojimi blízkymi prídem na iné myšlienky, niekedy nájdem novú motiváciu alebo len vypustím všetko zlé.



Ako premieňate svoje zlé dni na tie dobré? Budem rada, ak aj Vy mne dáte zopár dobrých tipov na zlepšenie nálady!
Dúfam, že som týmto príspevkom aspoň jednému/jednej z Vás pomohla a určite mi dajte vedieť, či chcete vidieť viac podobných príspevkov.

1 komentár: