4. 4. 2016

MY POLE DANCE ADDICTION


Ako už možno viete, pred pár mesiacmi som vymenila môj milovaný tanec za poledance. 
Keď sa povie slovo poledance, väčšina z Vás si predstaví tanec okolo tyče alebo teda striptíz.
Tie z Vás, ktoré ste si ale poledance niekedy skúsili, viete, že od tanca to má veľmi ďaleko.

Pred mojou prvou hodinou poledancu som si myslela to isté a vravela som si, že ja to určite nikdy nechcem robiť. Hanbila by som sa totižto pretŕčať sa pred niekým iným len v mini kraťaskoch a športovej podprsenke.
Na prvú hodinu poledancu som teda išla len tak, zo srandy. Skúsiť to. V tom čase som chodila do posilky, a teda keď nám trénerky povedali, že ideme na tyč, myslela som si, že to ľavou zadnou zvládnem. Avšak opak bol pravdou. Ledva som sa na tyči udržala, moje bicepsy ma zradili.
Horšie však bolo, keď som videla tie dospelé ženy, omnoho staršie odo mňa, ako sa s ľahkosťou naučili tie základné otočky, ktoré sme na prvej hodine skúšali.


Poledance bol pre mňa teda od začiatku ako výzva. Prekonať svoju hanblivosť a nabrať silu. Zapísala som sa do prvého levelu a poctivo som ho aj dokončila.
A bolo to to najlepšie, čo som mohla spraviť.

Poledance sa stal mojou novou závislosťou. Prestala som sa príliš hanbiť a dnes patrím medzi tie, ktoré tiež nosia kraťasky a podprdy a točia sa okolo tyče :D
Nabrala som na sile a ukázalo sa to aj na mojej postave. Síce som ešte neprekonala strach z toho, že visím dole hlavou a spolieham sa vlastne len na svoje telo a svoju silu, ale aj to časom príde.

Čo sa teda na poledance učíme?
Rôzne točky a akrobatické kúsky na tyči.
V rámci rozcvičky si niekedy okolo tyče aj zatancujeme, ale častejšie využívame jógové pozície, aby sme si ponaťahovali celé telo.
Momentálne som v leveli 3 a zatiaľ sa všetko odohráva len na tyči a väčšinou dole hlavou. Prvok nám najprv ukáže trénerka a my ho skúšame, až kým sa nám nepodarí.



Ak by som mala zhrnúť teda, čo ma poledance naučil, boli by to asi tieto tri veci: 
- nehanbiť sa, 
- vnímať svoje telo ako niečo úžasné
- a nevzdávať sa!

Ak som na niečo zabudla alebo máte ohľadom poledancu nejaké otázky, rada Vám na ne odpoviem.
Máte aj Vy nejaký šport, ktorý Vás veľmi baví?



13 komentárov:

  1. Už tá prvá fotka je úžasná:) máš môj obdiv, že to dokážeš a nehanbíš sa! Veľmi by to lákalo aj mňa a fakt neviem ako sa tam udržíš:) tiež by som to chcela skúsiť!
    http://vsetko-co-mam-rada-by-vaja.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Poledance jsem chtěla vždycky zkusit, obdivuji tě, já na to snad nikdy odvahu mít nebudu. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Poledance bych chtěla hrozně zkusit,ale asi bych přišla o všechny končetiny :D Krásné fotky! :)

    ROSEMDIARY

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pole dance musí být super, hrozně bych to chtěla vyzkoušet :))
    One blondie life

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Wau super fotky :) Ja tento druh tanca veľmi obdivujem. Je veľmi náročný, ale výsledný efekt stojí za to :))
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jee Viki, SUPER článok! Můžme ho vyzdielať na našom FB? Vždy nás poteší prečítať si názor z druhej strany, z pohľadu študentov. Myslím, že by to mohlo nakopnúť i ďalších, ktorí doposiaľ nenabrali odvahu to skúsiť, resp. stále bojujú s predsudkami ;)
    ivana
    www.chiqui.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, ja budem len rada ☺️ Ďakujem!

      Odstrániť
  7. Teda super fotky! tento koníček moc obdivuju, musíš být strašně silná!
    Beauty by K.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Tiež som chcela skúsiť Pole Dance ale ešte v dobe, keď to v Bratislave robila jedna baba a ako študentka som na to nemala v tom čase peniaze. Ale z týchto istých dôvodov som to chcela vyskúšať - nehanbiť sa, vedieť pracovať so svojim telom ale samozrejme aj ho spevniť a vycvičiť. Verím, že je to fyzicky veľmi náročné hoci to tak naozaj nevyzerá...teda... vyzerá... ale aspoň u mňa to bolo tak, že bože, to nedám ani keby čo bolo, s mojimi slabými ručičkami; potom človek pozerá nejaké videá a vidí tie tanečnice ako to dávajú s úplnou ľahkosťou a povie si, to bude niečo ako jóga, vyzerá to zložito ale treba len zapojiť správne svaly a dýchanie....a teraz: okej, asi je to naozaj ťažké. Inak vždy ma zaujímalo - nemáš z toho tanca potom modriny na tele alebo endajbože spáleniny? Lebo jedna kórejská dievčenská skupina mala videoklip práve taký, že tancovali na tyči a keď ukazovali "behind the scenes", tak to bola hrôza....

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Páni, to tě obdivuju! A jaký styl jsi předtím tancovala? Já dělám disco dance už odmalička, ale začínala jsem na mažoretkách a roztleskávačkách, a jinak si ráda i zaběhám nebo zacvičím jógu, každopádně tohle bych chtěla taky jednou zkusit!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Dnes som mala svoju prvú hodinu poledancu a bolo to nejak podobne s tou silou. Kedy ti to už začalo iist .. mne mna je to vyzva lebo s tymto sa traapim trosku :)

    OdpovedaťOdstrániť