22. 12. 2015

Ako zostať fit počas sviatkov?


Pri dokončovaní tohto príspevku mi stále chýbal ešte jeden tip. Tak som poprosila moju sestru o pomoc, ktorá mi dala zaručený tip na to, ako schudnúť počas sviatkov : "Jedzte sneh. A keď nebude sneh, nejedzte nič. Zaručene schudnete, pretože tento rok nemá snežiť."
Určite si však túto radu neberte k srdcu! Možno Vám však pri tom, ako zostať fit počas sviatkov pomôžu tieto tipy.

1. Cvič!
Choďte si ráno zabehať, aspoň na 30 minút sa prejsť so psom alebo si skúste zacvičiť tabata workout. Ak ste na horách, využite čas lyžovaním, snowboardovaním alebo len sánkovaním a guľovačkou, pri ktorých môžete tiež spáliť množstvo kalórií. Ak počas sviatkov nevynecháte pohyb, nebudete si tak vyčítať tú vianočku a horúcu čokoládu na raňajky a vyjedanie šalátu v noci a veeeľa koláčikov.

2. Experimentuj v kuchyni
Skúste nájsť alternatívy k svojim obľúbeným vianočným pochúťkam. My tento rok skúsime určite zdravšie medovníky a kokosové guličky "raffaelo" a na štedrovečernú večeru napríklad vymeníme vyprážaného kapra za pečeného lososa. Na Silvestra robievame obvykle chlebíčky, ktoré tento rok budú zo špaldového pečiva a nátierky budú tiež v zdravších verziách. Všetko sa dá, len sa musí chcieť!

3. Daj si 2dcl vody pred každým jedlom
Voda pred jedlom Vás trošku zasýti a tak Vám neostane toľko miesta na druhý kúsok koláča alebo dupľu šalátiku. Ak máte tendenciu prejedať sa, pokojne si dajte pred jedlom viac vody, uvidíte, že nezjete až toľko, koľko by ste chceli.

4. Jedz viac ovocia a zeleniny ako obvykle
Tak isto ako 2dcl vody pred jedlom pomôže aj ovocie a zelenina. Stačí si k vodičke nakrájať jabĺčko a hneď bude menej miesta na vianočné pečivo. K sviatočnému obedu si vždy dajte poriadnu zeleninovú oblohu a uberte z ryže/zemiakov. Zasýťte sa radšej ovocím a zeleninou akoby ste si potom po tretej porcii torty o polnoci mali niečo vyčítať.

5. Pi menej..
..alkoholu. Silvester bez šampanského a vianočnú večeru bez prípitku si asi už ani nevieme predstaviť. Ale netreba to zas preháňať (ak by ste to predsa len prehnať chceli, vyberte si len jednu príležitosť). Alkohol obsahuje príliš veľa cukrov. Ak by som si mala vybrať ja, či si dám radšej lávorovú tortu na Vianoce od mojej tety, alebo sa riadne opijem počas sviatkov, hádajte čo by som si vybrala. Určite tortu! Radšej prijmem cukry v podobe nejakej dobrej maškrty, ako v podobe alkoholu, z ktorého mi bude len poriadne zle. Čo by ste si vybrali Vy?

Dúfam, že Vám tieto tipy počas sviatkov pomôžu.
Hlavne si ale nič príliš nevyčítajte, užite si vianočné medovníky, šampanské na Silvestra, kapra aj štedrovečerný šalát. Nesústreďte sa príliš na to, že práve porušujete svoju "diétu", pretože Vianoce a Silvester sú len raz za rok!

Do komentáru mi môžte napísať svoje tipy, ako sa udržať fit!
Teším sa na Vás v ďalšom príspevku!

2 komentáre:

  1. Skvelé tipy!:) Ja som rozmýšlala, že sa počas sviatkov na cvičenie vykašlem, veď sa aj tak budem napchávať samými sladkosťami ale týmto článkom si ma motivovala!:)

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť