14. 9. 2015

Moja fitness rutina | #healthyvyzva

_DSC3042

Ahojte! Dnes mám pre Vás ďalší článok z kategórie fitness a to konkrétne o mojej fitness rutine. No predtým ako začnem by som Vás chcela zasvätiť do mojich začiatkov. A na konci článku je súťaž!

Od prvého ročníka na základnej som chodila na tanečnú. Tanec som zbožňovala ževraj už ako bábätko a vydržalo mi to až dodnes. Vystriedala som pár tanečných skupín a dokonca sme vyhrali aj pár medailí. No tento rok je všetko ťažšie a moja druhá rodina sa možno rozpadne a ja s odchodom na vysokú školu budem musieť hľadať nejaké iné miestečko, kde začnem tancovať od začiatku s novými ľuďmi. Počas mojich tanečných rokov som však chodila aj na gymnastiku a skúsila som aj tenis. Oba športy som však musela hodiť za hlavu kvôli mojim kolenám.

_DSC3034

Keď ma pred rokom začalo trápiť väčšie bruško, začala som sa zaujímať o cvičenie v posilke. Začala som sledovať rôzne fitness blogy a instagramy, čítala som veľa článkov a nakoniec som zašla aj na pár hodín s trénerkou, ktorá mi ukázala základy funkčného tréningu. No najviac ma lákali stroje a činky. V tom čase som skúšala aj rôzne tipy stravovania a nejako sa stalo, že som namiesto chudnutia pribrala ešte viac. Na začiatku tohto roka som sa rozhodla, že mojou rutinou bude Kayla Itsines (článok o mojich skúsenostiach s ňou nájdete TU). Nakoniec však prišla moja cesta do Talianska, kde sa zdravo stravovať nedá a ja som poľavila a cez prázdniny som ani rukou nepohla (svalovku som mala už len zo sedenia).

_DSC3033

Ako však začal školský rok, prišlo aj moje odhodlanie začať znova, pretože teraz už viem všetko potrebné k tomu, aby som mohla žiť zdravý život a ako bonus mala dobrú postavu.
Takže ako zhruba vyzerá moja fitness rutina teraz?

-cvičím 5x do týždňa, buď precvičím tú partiu, na ktorú mám chuť (najradšej nohy a zadok), alebo si dám tréning celého tela s vlastnou váhou
-pred každým tréningom sa naštartujem behom na bežiacom páse 5-10min
-môj tréning trvá maximálne hodinu
-nikdy necvičím tie isté partie dva dni za sebou, aby si svaly oddýchli
-na konci sa ľahko vybehám 10min a dám si poriadny strečing
-ak nestíham ísť cez týždeň do fitka, dám ľahké cvičenie doma
-ak cvičím doma najradšej mám Blogilates videá, sú síce krátke, ale ja si ich vyskladám podľa potreby minimálne do 20 minút
-regenerácia je veľmi dôležitá, preto mám cez víkend oddych a leňoším

Teraz sa snažím do svojej rutiny viac zaradiť kardio a to bicykel, korčule alebo beh.
Máte nejaké typy, ako mám začať s behaním?

_DSC3032 _DSC3023

No a nakoniec tu máme spolu s blogerkou Lindou jednu úžasnú súťaž! Lindu Taylor Vám ani nemusím predstavovať, určite ju všetci dobre poznáte a ja som nesmierne rada, že s ňou na tomto projekte môžem spolupracovať.
Projekt nesie názov HEALTHYVYZVA a začína práve dnes. Súťaž bude prebiehať na Instagrame a jediné, čo musíte spraviť je:

-pridávať fotky na tému fitness a zdravý životný štýl
-používať pritom hashtag #HealthyVyzva
-sledovať nás na našich instagramoch @Linda_tayllor a @VikiBatalik

Fotiek môžete pridávať neobmedzený počet, no čím viac, tým lepšie! A víťazky budú dokonca dve! Jednu vyberie Linda a jednu ja.
Aby sme Vás ešte viac motivovali, pridáme každý týždeň obe jeden fitness článok. Tento týždeň je to práve článok o našich fitness rutinách, Lindin si môžete prečítať na jej blogu.
Okrem toho, že každý týždeň budeme písať fitness články, taktiež Vám predstavíme vždy novú výhru a dokopy ich bude 5! Prvou výhrou sú tieto úžasné RAW tyčinky od Bombusenergy, ktoré nielenže budú super vyzerať na instagramových fotkách, ale sú aj veľmi zdravé, z prírodných surovín a perfektne Vám doplnia energiu počas ťažkého dňa!
Vo výhre sa nachádza 10 tyčiniek v rôznych príchutiach pre každú víťazku!

Fotky môžete pridávať do 17.10. a víťazky sa dozviete už 19.10.! Držíme Vám palce!

_DSC3007

3 komentáre:

  1. Neuveríš, ale mám veľmi podobnú rutinu! Len nemám k dispozícii gym a cvičím s vlastnou váhou a obĺubujem Fitnessblender.com :) A behať treba začať postupne, na začiatok stačí aj polhodinka v miernom tempe, postupne potom zvyšovať záťaž... Je veľa článkov, kde o tom strašne veľa píšu a v každom nájdeš odlišnosti. :D Každému z nás proste vyhovuje niečo iné. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jak cvicis ve fitku s vlastni vahou? :-) jake delas cviky?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Napriklad využívam TRX, na tom sa dá cvičiť na každú partiu, potom laná, zdvíhanie nôh alebo výpady, drepy a podobne :)

      Odstrániť