28. 9. 2015

Chyby pri stravovaní počas chudnutia | #HealthyVyzva


Možno to poznáte, snažíte sa zo všetkých síl, cvičíte a dodržujete zdravé stravovanie. No niekedy o tom ani neviete a robíte niektoré veci nesprávne. Vopred upozorňujem, že v tomto článku ide len o moje vlastné skúsenosti a skúsenosti mojej sestry s chybami, ktoré sme na našej ceste za krajším telom spravili pri stravovaní. U Lindy sa zas dozviete niečo o chybách pri cvičení.

1. Nedostatok vody
Túto vetu ste už určite počuli miliónkrát. Ale nedostatok vody môže mať naozaj za následok to, že nechudnete. Práve pri chudnutí by ste mali vypiť viac ako 2L vody. Ak neviete, ako sa naučiť piť viac, TU som Vám na to písala zopár tipov.

2. Nesprávna voľba večere
Ovsené vločky na večeru možno niekomu vyhovujú, ale ak sa snažíte schudnúť alebo si postavu udržiavate, určite to nie je vhodná voľba. Poobede by ste mali papať menej sacharidov a naopak pridať viac bielkovín.

3. Prejedanie sa zdravým jedlom
Áno, tomuto som najskôr neverila ani ja. Ale aj zdravé jedlo vo veľkom množstve môže uškodiť. Ak už máte potrebu sa prejesť, spravte si radšej cheatday a doprajte si niečo naozaj dobré. Alebo si svoje obľúbené zdravé jedlo rozdeľte na viac častí a jedzte ho počas celého dňa.

4. Nedostatok jedenia počas dňa
Tento bod je úplný opak toho predchádzajúceho. Ak neprijímate dostatok potravy môžte buď rapídne schudnúť a spôsobiť si aj zdravotné problémy, alebo môžte z nedostatku jedla dokonca pribrať. Nezabúdajte, že svaly potrebujú veľa jedla.

5. Nepravidelné jedenie
Ak si už Vaše telo zvykne na nejaký režim a zrazu ho narušíte na viac ako týždeň, tiež namiesto chudnutia môžte pribrať. Mne sa to stalo prvý týždeň, keď som vylúčila sacharidy a držala dokonca hladovku. Niekomu však tento spôsob môže vyhovovať.

6. Výrobky s nálepkou "light"
A to najmä jogurty, sú síce o pár cukrov ľahšie, ale presladené rôznymi sladidlami (nemyslím med, agáve a podobne) a to nášmu telu môže niekedy uškodiť viac ako cukor.

7. Výrobky so zdravou reklamou
Počujeme to v telke, vidíme to na krabiciach. No aj reklamy môžu klamať. Radšej si vždy pozrite nutričné hodnoty výrobku. Na začiatku Vás to možno bude otravovať, ale nakoniec sa naučíte, že také BeBe je len obyčajná sladkosť a zvolíte si radšej ovocie alebo proteínovú tyčinku.

Ako ste si mohli všimnúť, dnes Vám s Lindou nepredstavujeme žiadnu ďalšiu výhru. Prečo? Pretože chceme, aby ste zostali tak namotivovaní ako ste. Preto Vám budúci týždeň oznámime rovno dve naraz!
Takže nezabúdajte aj naďalej pridávať fotky s hashtagom #healthyvyzva! Je ich tam čoraz viac a viac, z čoho mám nesmiernu radosť.

1 komentár:

  1. Super článok. :) Netreba mi síce chudnúť, práve naopak, ale určite by mi pomohol, keby som chudla, to viem z vlastných skúseností. :)

    OdpovedaťOdstrániť