1. 6. 2015

Rome Diary

Rím. Najkrajšie mesto, aké som kedy navštívila. Mesto, ktoré dýcha históriou. Mesto plné krásnych pamiatok, dobrého jedla a turistov. Ak sa chcete o tomto meste dozvedieť viac z môjho pohľadu, pohodlne sa usaďte a zoberte si nejakú maškrtu, pretože toto bude dlhý článok.

Deň 1.
Odlietali sme o tretej z Bratislavy so spoločnosťou Ryanair. Let nebol veľmi príjemný, ale hneď po vystúpení z lietadla sme nato zabudli. Pristáli sme na menšom letisku Ciampino, ktoré bolo vzdialené  asi polhodinku od centra Ríma. Možno je to zvláštne, ale po vystúpení nám so sestrou do nosa udrela vôňa kornútkov (asi sme sa na tú zmrzlinu veľmi tešili). Do Ríma sme sa zviezli taxíkom. Miestni jazdia naozaj katastrofálne, nemajú tam žiadne pruhy a to, že niekto do niekoho narazí vôbec neriešia. Boli sme ubytovaní v centre mesta v trojizbovom byte s dvomi kúpeľňami, pretože na druhý deň sa k nám mali pripojiť ešte moji krstní rodičia. Po vybalení a krátkom oddychu hodiny ukazovali 6 hodín a my sme sa vybrali hľadať reštauráciu. Pani, ktorá nám byt prenajala nám odporučila trattoriu Luzzi blízko Colossea. A spravili sme veľmi dobre, že sme dali na jej odporúčania! Reštaurácia síce nevyzerala excelentne, skôr ako krčmička, ale jedlo tam bolo výborné! A tá tiramisu, mňam! Určite tam pri návšteve Ríma musíte zájsť, pripravte sa ale na rad, ktorý si do reštaurácie budete musieť vystáť (čakať sa ale oplatí). Po výbornej večeri sme mali v pláne ísť na Via del Corso, kde je väčšina obchodov a niečo si kúpiť. Keď sme ale o deviatej na túto ulicu prišli, obchody boli pozatvárané a ulice skoro prázdne. Niektoré obchody zatvorili už o 19:30 :( Tak sme sa aspoň prešli k Španielskym schodom, dali si prvú taliansku zmrzlinu a zamierili sme k fontáne Di Trevi, ktorú bohužiaľ opravujú, je vypustená a zatvorená. Nechali tam však kúsok, kde si môžete hodiť mincu.

Deň 2.
Doobeda sme navštívili Colosseo, ktoré je naozaj krásne! Určite sa oplatí vystáť si rad a pozrieť si ho zvnútra. Lístok s ISIC kartou stojí 7,50 a pre dospelého 12, deti do 18 rokov sú zdarma. Po hromade fotiek, ktoré sme spravili pri Colloseu, sme pokračovali okolo Forum Romanum, síce sme dovnútra nešli, ale aj spoza "plota" to bola nádhera! Úžasné na Ríme je, že všetky pamiatky sú skoro pokope, takže k pamätníku Vittorio Emanuele sme to vôbec nemali ďaleko. Pokračovali sme potom ku Kapitolskému námestiu odkiaľ bol krásny výhľad na Forum Romanum z iného uhla. Týmto sme prešli celú jednu časť centra Ríma a teda sme zas skúsili šťastie na Via del Corso. Bohužiaľ nám začalo strašne pršať a museli sme sa schovať v jednej reštaurácii a neskôr v Zare, kde sme si stihli kúpiť len jednu vec, pretože zavolali krstní, že už prileteli a museli sme ich ísť počkať. Úplne sme zmokli (pouliční predajcovia boli ale hneď nachystaní s dáždnikmi). Po chvíľke oddychu sme už aj s krstnými rodičmi išli hľadať nejakú reštauráciu. Našli sme malú reštauráciu v úzkej uličke, kde varili tiež výborne, ale napríklad podávali len jahodovú tiramisu.

Deň 3.
Vatikán, do ktorého sme sa kvôli dlhému radu nedostali, sme absolvovali už ráno, pokračovali sme cez rieku k Piazza Navona a potom k Pantheonu, kde sme mali šťastie a vypočuli sme si krásny spev študentov z cirkevnej univerzity. Bol to neuveriteľný zážitok! Pri Pantheone sme si dali úžasnú zmrzlinu, ktorú musíte ochutnať, v Ciucullá. Potom sme sa už vrhli na nákupy. Zavítali sme do Zary, Nike, Footlockeru, Manga a Alcottu (super obchod s lacnými vecami). Nadšení z novonakúpených vecí sme zakončili deň v reštaurácii, ktorá vôbec nebola plná a to bola chyba! Ľudia asi vedia, prečo tam nechodia..

Deň 4.
Už nás čakalo len pár pamiatok a Via Nazionale, ktoré sme si pomaly prešli a navečerali sme sa v reštaurácii na Piazza della Madonna dei Monti, kde to večer žije. Ľudia sa tam stretávajú pri fontáne s fľašou vína alebo pivom v ruke.

Deň 5.
Deň odletu :( Po úžasných raňajkách a dobrej káve, sme sa s kuframi išli naposledy najesť do Trattorie Luzzi, kde nám chutilo najviac. Spravili sme si posledné fotky a zakývali Rímu na rozlúčku. Určite sa sem však ešte vrátime!

Gratulujem Vám, ak ste sa dočítali až sem! Dúfam, že sa Vám článok páčil, určite Vám z Ríma ešte nejaké fotky ukážem! Dostali ste chuť navštíviť Rím aj vy?
Teším sa na Vás pri ďalšom článku :)