5. 5. 2015

Cheatdays, cheatmeals or what?

Ahojte! Dnes opäť píšem článok z kategórie fitness, pretože tieto články patria medzi obľúbené a takisto ich veľmi rada píšem. Ako vyplýva z nadpisu, napíšem Vám niečo o nezdravom jedle :D Vopred upozorňujem, že nie som žiadny odborník, delím sa len o vlastné skúsenosti.


Ten jeden deň v týždni, na ktorý sa po porciách mäsa a ryže s kopou zeleniny najviac tešíme. Cheatday. Celý týždeň nerozmýšľame o ničom inom, len o tom, čo nezdravé si dáme tentokrát. Croissant s Nutellou na raňajky, Coca-Colu, nejaký čokoládový koláčik, čokoládu, vyprážaný syr s hranolkami a kečupom alebo McDonald. Celý týždeň makáme a potíme sa v posilke, dodržujeme jedálniček a potom sa dorazíme kopou nezdravého jedla, čo si vyčítame nasledujúce tri dni. Oplatí sa to? Ja hovorím, že áno. ALE s mierou! Nič netreba preháňať. Preto som radšej zástancom cheatmeals. Vyhradím si deň v týždni, niekedy aj dva, kedy zhreším. Ale len jedným jedlom, neprežeriem sa a moja psychika je v poriadku.


Tri týždne pred narodeninami som si povedala, že budem jesť len zdravo, aby som si na oslave nemusela nič zakazovať. Posledný týždeň som začínala cítiť pocit nafúknutosti a mala som zo seba zlý pocit. Zdalo sa mi, akoby sa za tie tri týždne nič nezmenilo a dokonca som pribrala. Možno mi neuveríte, ale v deň mojej oslavy som zjedla pol torty len na raňajky, dokončila som ju na obed a na oslave som jedla piate cez deviate. Na druhý deň ráno pocit nafúknutosti zmizol. Ja sama som neverila, že po toľkom prejedaní sa, sa to môže stať.
Na narodeniny som dostala veľa čokolád a teraz si každý deň doobeda doprajem jeden kúsok z bonboniéry, kinder vajíčko alebo raffaello. Nemám pri tom žiadne výčitky svedomia.


Myslím si, že o tomto je vyvážená strava. Dopriať si občas aj niečo, po čom Vaše srdce túži. Neobmedzovať sa, veď žijeme len raz!

Aký máte nato názor vy?

3 komentáre:

  1. Myslím si, že je dalkeo lepší si dát občas nějaké to nezdravé jídlo, než se jeden den napráskat k puknutí. :) Osobně jsem však neměla cheatmeal už více než 3 měsíce a nějak mi to sladké nechybí. Prostě mě chuť na zmrzlinu, dorty, chipsy a tak přešla, vím, že je nepotřebuji a že to jenom lidská chuť, co je vyrobila, nic potřebného v tom není, nic, co by se nedalo získat jinak. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kedysi som striktne dodržiavala jedálniček a naozaj si odopierala či už sladkosti, alebo iné menej zdravé veci avšak neskôr som zistila, že je lepšie dať si to na čo mám chuť a v miere ako sa tak veľmi obmedzovať:) The Noela

    OdpovedaťOdstrániť