7. 2. 2015

How to start a healthy lifestyle? | 5 tips


...otázka, o ktorej sa mi pred pol rokom hádam aj snívalo. Chcela som začať žiť zdravšie, ale nevedela som ako. Nakoniec po tom pol roku skúšania rôznych diét (tie radšej neskúšajte, pridajú Vám viac kíl) a rôznych druhov stravy, som prišla na to, čo mi vyhovuje a toho sa teraz držím. Za mesiac sa mi podarilo schudnúť 2 kilá a 2cm z brucha. 

1. Informácie
Na začiatku svojej cesty za pevným zadkom, six-packom, zhodením pár kíl alebo čohokoľvek už len chcete, je veľmi dôležité, aby ste vedeli veľa o tom ako funguje Vaše telo, o potravinách a ich nutričných hodnotách a o správnom cvičení. Tieto informácie ľahko nájdete na internete. Avšak nie všetky sú úplne správne, preto si radšej prečítajte viac článkov a viac názorov. Mne pomohli stránky Vlada Zlatoša a Dušana Plichtu ako aj mnoho iných blogov.

2. Osobný tréner
Ďalšou možnosťou ako načerpať informácie je osobný tréner. Ja som mala pár hodín s trénerkou, ktorá mi vysvetlila ako sa správne cvičí, aby som nezaťažovala kĺby a ukázala mi rôzne cviky na spevnenie tela s vlastnou váhou, ktoré cvičím dodnes. Bohužiaľ, osobní tréneri sú drahí a teda som si našla inú alternatívu. Na youtube nájdete mnoho videí, ktoré môžu nahradiť Vášho osobného trénera. Napríklad kanály blogilates alebo BeFit.

3. Zostavenie vlastného plánu
Keď už máte informácií plnú hlavu, zostavte si svoj vlastný jedálniček a cvičebný plán, ktoré Vám budú vyhovovať. Poprípade ich skúste viac a sledujte, čo to robí s Vašou váhou a Vašim telom.

4. Nájdite si parťáka
Môžete sa navzájom motivovať, skúšať spolu rôzne recepty a aj cvičenie je potom zábavnejšie!

5. Všetko si zapisujte
Kúpte si diár, zošit alebo blok, do ktorého si budete zapisovať každý deň, čo ste zjedli a čo ste odcvičili. Na začiatku sa pomerajte a všetky miery a váhu si tiež zapíšte. Po mesiaci zopakujte a uvidíte, ako Vám vaša doterajšia strava miery ovplyvnila a či sa hodiny vo fitku vyplatili. Ak Vám mesiac nepriniesol žiadne výsledky, viete, že ste niekde spravili chybu a ak ste si poctivo zapisovali každý deň, nájdete ju.


2 komentáre:

  1. Beriem si ťa ako svojho parťáka, ktorý ma do toho bude tlačiť ! :)

    baribircak.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D :D kľudne, vždy sa zíde podpora :)

      Odstrániť